Witamy w witrynie Wyprawy Arktycznej 

Wyprawa dookoła Arktyki, której inicjatorami i uczestnikami są członkowie Jacht Klubu AZS Wrocław

Generalnie powstały dwie koncepcje trasy wyprawy. Przedstawione są one poniżej. Podstawowym założeniem tegoż przedsięwzięcia, jest podzielenie go na etapy. Założenie to powoduje, iż w myśl koncepcji jest to wyprawa klubowa a nie prywatne przedsięwzięcie jednej załogi.

Pierwsza koncepcja wyprawy zakłada, iż opłynięcie Arktyki podzielone jest na dwa lata. W pierwszym roku ruszamy z Polski; przez Cieśniny Duńskie docieramy do Norwegii. Następnie wzdłuż północnego wybrzeża Norwegii płyniemy w kierunku Murmańska. Teraz dalej na wschód – do Dikson w Rosji. Potem przylądek Czeluskin na półwyspie Tajmyr– najdalej na północ wysunięty kraniec Azji. Jedno z najtrudniejszych miejsc wyprawy. Potem Tiksi i Pevek. Następnie żegnamy się z Rosją i płyniemy przez Cieśninę Beringa w kierunku Anchorage na Alasce. I tu kończy się sezon wyprawy. Jacht bezpiecznie zimuje i czeka, aż następnej wiosny popłynie w czterech dwutygodniowych rejsach, eksplorując uroki Alaski. Z początkiem lipca ruszamy w drogę powrotną do Polski. I znów Cieśnina Beringa, ale tym razem nie w kierunku Rosji, lecz wzdłuż wybrzeża Kanady w kierunku Przejścia Północno- Zachodniego. Następnie Grenlandia, Islandia, Norwegia i powrót do domu.

Druga koncepcja, to opłynięcie Arktyki w ciągu jednego sezonu letniego. Spore wyzwanie, jeśli chodzi o tempo, w jakim trzeba płynąć, aby być w odpowiednim czasie w odpowiednim miejscu trasy wyprawy. Związane jest to z warunkami lodowymi i czasem występowania ich w kluczowych miejscach przedsięwzięcia. Czyli podobnie, jak w pierwszej koncepcji ruszamy z Polski; przez Cieśniny Duńskie docieramy do Norwegii. Następnie wzdłuż północnego wybrzeża Norwegii płyniemy w kierunku Murmańska. Teraz dalej na wschód – do Dikson w Rosji. Potem przylądek Czeluskin na półwyspie Tajmyr– najdalej na północ wysunięty kraniec Azji. Potem Tiksi i Pevek. Dalej Point Barrow w USA i dalej wzdłuż wybrzeża Kanady w kierunku Przejścia Północno- Zachodniego. Następnie Grenlandia, Islandia, Norwegia i powrót do domu. Ta trasa uważana, jako „sprinterska”.

kliknikj
kliknikj

Jacht Klub AZS Wocaław

aaaaaaaaaaaaiii