RELACJA Z SZKOLENIA
Kurs manewrowy s/y Panorama, jesień 2007.
21.10 - 28.10.2007

W niedzielę, 28 października 2007r. zakończył się kurs manewrowy na jachcie s/y Panorama. Szkolenie prowadził kapitan Dariusz Kluczka. W szkoleniu brało udział dziewięć osób. Jacht został przejęty 21 października, w niedzielę w Marinie Gdańsk. Przychodząc do mariny zaskoczeni zostaliśmy szronem na pokładzie Panoramy. Było bardzo ślisko, lecz po kilku godzinach słońce, które wyszło zza chmur, roztopiło i wysuszyło pokład. Z Gdańska przepłynęliśmy do portu Gdynia, gdzie zaokrętowana została ostatnia grupa kursantów. Przed rozpoczęciem szkolenia, prowadzący kurs uzyskał pisemna zgodę władz portu Gdynia na manewrowanie jachtem na silniku i pod żaglami, w Basenie Prezydenta. Zajęcia szkoleniowe prowadzone były w porcie Gdynia oraz w porcie Jastarnia, do którego przemieściliśmy się 24 października. W Jastani miesiliśmy małą awarię na jachcie; pękło cięgło sterowania pompą wtryskową. Została szybko zorganizowana akcja dostarczenia nowego cięgła z Górek Zachonich do Jastatni. I tu podziękowania dla kapitana Krzysztofa Januszewskiego i dla Grzegorza Paśnikowskiego za pomoc w zorganizowaniu transportu z Jastarni do Górek Zachodnich i z powrotem. Usterka została usunięta siłami załogi o godzinie 0208 w nocy. W czasie, gdy ekipa jechała po nowe cięgło, prowadzący szkolenie upiekł na jachcie wielkie i przepyszne ciasto drożdżowe. Jeśli chodzi o kambuz, to warto wspomnieć fakt, iż jeden z naszych kursantów - Radek, gotował codziennie wyśmienite zupy z naturalnych składników. Był rosół z prawdziwej kury, zupa pomidorowa, żurek na zakwasie z kiełbasą i jajkiem oraz zupa z brukwi. Przez większość dni kursu było bardzo zimno, tak więc owe posiłki znakomicie nas rozgrzewały podczas przerw obiadowych. Już chyba stało się tradycją na kursach manewrowych, iż wieczorami, po zakończonych zajęciach szkoleniowych, odwiedzają nas ciekawi goście. Tym razem gościli u nas jachcie: kapitan Ludwik Balcer, kapitan Alfred Naskręt, kapitan Adam Jasser oraz kapitan Krzysztof Januszewski. Po zakończonym tygodniu zajęć, s/y Panorama została zacumowana w porcie w Górkach Zachodnich.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć wykonanych podczas kursu.

Olgierd Młynarski (uczestnik kursu)